Unge i eliteidrætten
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kajak sporten

Go down

Kajak sporten Empty Kajak sporten

Indlæg  SONJA Tirs Dec 04, 2007 9:57 pm

Jeg er en pige på 15 år. Min sport er Kajak. Jeg begyndte at ro for snart fire år siden, og sidste efterår blev det seriøst. Jeg træner sammen med nogen på mellem 12 og 17 år. Det ægrer mig lidt, at jeg ikke begyndte før. Min søster, som er to år yngre end mig, begyndte at træne på samme tid som mig. Vi ligger ca. på samme niveau. Hvis jeg var begyndt, da jeg var på hendes alder, var jeg nået længere nu. Men man skal også passe på, at det ikke er for tidligt. Det er forskelligt fra person til person. Jeg kender også flere kajakroere, som er begyndt at træne på ca. samme alder som mig, og de er nået at blive til noget inde for sporten. så forhåbentligt er

Noget af det, som gør min sport helt fantastisk, er alt den tid man bruger udenfor. Engang i mellem fanger man et virkeligt smukt billede. Vandet kan se utroligt flot ud med skoven i baggrunden. Det er en dejlig følelse, når kajak glider rundt på bølgen blå. Det er selvfølgelig mest udbredt, at vi er ude om sommeren, men vi kommer også ud om vinteren.

En anden ting, som er rigtig godt ved kajak sporten er, at man man bruger hele sin krop. I et tag bruger man både arme, ben, ryg, mave osv. Det kræver både fysk styrke, udholdenhed og selvfølgelig god teknik. Det viser sig også i træningen, som er meget alsidig. Vi roer, løber, styrketræner, svømmer og træner på andre alternative måder. Det kommer rigtigt godt rundt omkring hele kroppen, og det er noget af det, som gør kajaksporten god.

SONJA
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum